Small Group training

Een Small Group training bestaat uit maximaal 8 personen, waarbij er persoonlijke begeleiding aanwezig is van een Personal Trainer. Je kunt je eigen groep starten met een aantal vrienden, maar deelnemen aan één van de bestaande groepen is ook mogelijk. Een Small Group trainingssessie duurt 45 minuten en de workouts zijn gericht op conditie, functioneel trainen, core- en houdingsscholing, flexibiliteit, stabiliteit en coördinatie.

De voordelen van het trainen in een Small Group:
– Trainen met een personal trainer tegen een gunstig tarief;
– goede en intensieve begeleiding, omdat de groep niet te groot is;
– net als personal training altijd een stevige stok achter de deur;
– het is gezellig om in een groep te sporten;
– afwisselende trainingen, luisterend naar de groep.

Op dit moment worden er al small group trainingen aangeboden op:

Maandag & donderdag (kracht/ circuit training)
Met deze total Body Workout Train je op een hoge intensiteit en met veel variatie jouw functionele kracht uithoudingsvermogen.
Deze training vindt binnen plaats en er wordt gebruik gemaakt van allerlei attributen, zoals barbells, dumbells, kettlebells, Sandbags, Medicine balls, ropes en pull-ups. De oefeningen bestaan uit lichaamsbewegingen, zoals duwen, trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen. Het zijn de natuurlijke bewegingen die in het dagelijks leven kunnen voor komen.
Het doel van deze training is, ongeacht leeftijd, beroep, geslacht of fysieke gesteldheid, zo snel mogelijk fit en gezond te worden. Door de afwisseling is elke training een plezierige, avontuurlijke en intensieve workout.

Dinsdag (Tabata/ krachtconditie training)
Tabata is de training voor het verbeteren van je conditie en kracht, bovendien duurt deze training maar 30 minuten! Als je deze workout goed uitvoert, verbrand je er volgens bedenker van deze workout en Nike trainer Nikki Metzger, evenveel calorieën mee als wanneer je een uur op de loopband staat. Maak je borst dus maar nat voor de tabata! 
Je voert oefeningen op hoge intensiteit uit, gevolgd door (zeer) korte periodes van rust. Hierdoor vindt er een “after burn effect” plaats, waardoor de verbranding zelfs tot enkele uren na de training actief zal zijn. Coach Nick biedt de keuze uit verschillende levels, dit maakt het uitermate geschikt voor zowel beginners als gevorderden, omdat je tot jouw persoonlijke max gaat!

Woensdag (Crystalic indoor bootcamp)
Personal trainer Nick verzorgt de bootcamp en voorziet je van een intense en gevarieerde work-out. Met old school trainingsoefeningen pakken we al je spiergroepen aan en verbeteren we je kracht en je uithoudingsvermogen. We gaan werken met halters, dumbells, kettlebells en natuurlijk je eigen lichaam (lees: opdrukken, duwen, tillen, trekken en springen). 
Vaak zie je dat bootcamps buiten worden gehouden, maar dit zal volledig binnen de muren van Crystalic plaatsvinden. Met deze plek bieden we je een functionele manier van trainen aan, waarbij de focus ligt op de intensiteit (en niet vooral “afmatten” door te rennen) en het goed blijven uitvoeren van de oefeningen (ondanks de vermoeidheid). Daarbij trainen we bovendien je kracht op een leuke manier met alle mogelijkheden die het gebouw van Crystalic te bieden heeft.

* Alle small group trainingen beginnen om 19.30u.

Voeding/ dieetadvisering
Voor optimaal resultaat kun je naast trainen ook individuele dieetbegeleiding krijgen van de Puur! diëtist. Op die manier creëer je een goede balans tussen beweging, voeding en rust. De extra kosten kunnen worden gedeclareerd uit jouw (basis) zorgverzekering. De begeleiding bestaat uit een intakegesprek en 3 vervolgsessies. Wat je precies kunt verwachten lees je hier.

” Met een small group training behaal je je doelen op een gezellige, maar fanatieke manier ”

Tarieven small group training
Vanaf 38 euro p.p. per maand kun je wekelijks op vaste tijden de Small Group training volgen. Bekijk alle tarieven op de abonnementenpagina.

Proefles
Wil jij weten of Small Group training iets voor jou is? Neem dan contact op voor een proefles!