Smoothie van de week: 27 oktober t/m 2 november 2014 bij LTWC

Ilse Velkers/ oktober 26, 2014/ Smoothie van de week/ 0 comments

“Smoothies zijn toch mega gezond?”
Dit verdient wat uitleg. De meeste smoothies -elke smoothie die je kant en klaar uit het koelvak haalt-, zijn ongezond.
Aan het gros van de smoothies wordt geen suiker toegevoegd (goed nieuws), maar ze bestaan enkel uit gepureerd fruit (goed nieuws). Het slechte nieuws is echter dat er veel fruit nodig is om tot een gevuld flesje te komen. In fruit zit van nature fruitsuiker (fructose) en deze vullen in vloeibare vorm helaas niet zo goed. Tevens zorgt deze boost aan fructose ook voor een piek in je bloedsuiker, waardoor de kans groot is dat je de hele dag drang hebt om te eten.

Bottom line: too much of a good thing is a bad thing.

Er moet naast fruit dus nog iets extra’s toegevoegd worden om deze bloedsuikerpiek te voorkomen, en dan komen eiwit, vet en vezels in beeld. Want deze remmen de opname van suiker in je bloedbaan.

Wanneer drink je een smoothie?

Op elk moment van de dag! Ben je een slechte ontbijter? Wil je een stevig tussendoortje? Krijg je doorgaans te weinig groente binnen? Snel even wat eten voor het sporten, maar je weet niet wat? Een herstelmaaltijd na het sporten? Voilà, de oplossing is nabij.

De ideale ontbijtsmoothie

Hieronder delen wij met jullie een bananen smoothie. Deze smoothie is tevens de ideale ontbijtsmoothie. De fijne haver in deze smoothie zorgt er namelijk voor dat deze smoothie een grote portie aan langzaam afgevende energie heeft om je zo door de ochtend heen te helpen. Wil je thuis ook smoothies maken? Niet bang zijn voor de rauwe groente, die proef je nauwelijks door het zoete van fruit. Smakelijk!

Ingrediënten:
o 1 grote rijpe banaan
o 3 el Griekse yoghurt
o 1 kopje melk
o Handjevol fijne haver

Proef en geniet bij LTWC!

About Ilse Velkers

Ondernemend, perfectionist en ambitieus | iemand met een grote passie voor sport en in het bijzonder atletiek | houdt van mensen | heeft lief en doet wat ze wil!