Long_Distance_Running

Puur! Running

“Ook als jij als hardloper niet het doel hebt om wereldkampioen te worden, mag krachttraining eigenlijk niet in je trainingsschema ontbreken”.

Ga maar na: als je hardloopt krijgt één been steeds twee tot drie keer je lichaamsgewicht te dragen. Dat betekent dat je behoorlijke kracht in je benen nodig hebt om tempo en kilometers te kunnen maken. Met regelmatige krachttraining corrigeer je ook onevenwichtigheden die in het lichaam op natuurlijke wijze voorkomen, zoals links-rechts verschillen, onevenwichtige kniebuiging en -strekking, en onevenwichtigheden in algehele spierkracht. Door deze onevenwichtigheden te corrigeren verklein je de kans op blessures. Als hardloper wil je natuurlijk aan de kracht in je benen werken, maar het is ook belangrijk om je ‘core’ spieren (borst, schouders en rug) en bekkenspieren te ontwikkelen. Het trainen van de spieren in je voeten en onderbenen (schenen, enkels en voetzolen) helpt om je afzetkracht te vergroten en verkleint ook de kans op blessures.
Een andere reden om aan kracht te werken is dat het je algehele hardlooptechniek verbetert. Dit is met name belangrijk voor langeafstandslopers die hun vorm gedurende de hele race willen vol kunnen houden. Als je een marathon loopt is een goede techniek in het begin makkelijk, als je nog vol energie zit, maar het is juist richting het einde, als je moe wordt dat een goede vorm echt het verschil maakt!

Om deze redenen heeft Puur! een speciaal pakket ontwikkeld voor hardlopers: Puur! Running

  • Je volgt 12 weken lang een exclusief
    programma voor hardlopers onder leiding van een professionele hardloopcoach, personal trainer tevens ervaringsdeskundige.
  • We starten met een intake en een testmodule. Op basis van de testresultaten wordt jouw persoonlijke trainingsplan samengesteld.
  • Naast jouw reguliere hardlooptrainingen gaan we 1x in de week trainen in!:
    krachttraining + core training + (kracht) hardlooptechniek training.
    De krachttrainingen vinden plaats in de Puur! trainingsstudio en voor de techniektrainingen gaan we naar buiten.
  • Extra mogelijkheid: een voedingsadvies van de (sport)diëtist.

contact