Puur! eten, what’s in a name?

Ilse Velkers/ april 7, 2015/ Nieuws/ 0 comments

Graag praten we jullie even bij over de gezonde levenswijze waar wij in geloven.Logo Puur! Is the new natural
Het basisprincipe van ‘Puur!’ : Onbewerkt eten. De boodschap is om voedingsmiddelen te eten in hun natuurlijke staat. Alleen verse producten die je zelf verwerkt zijn toegelaten, geen voorverpakte dingen.

Goed nieuws voor wie gruwt van het woord ‘dieet’: ‘Puur!’ is in strikte zin geen dieet, maar een gezonde levensstijl waarbij je veel èn vaak mag eten. Het streefdoel is niet om calorieën te verbranden (al is dat een leuke extra), wel om je lichaam op een gezonde manier die voedingsstoffen te geven die het nodig heeft om optimaal te functioneren.
Een soort interne reiniging dus – maar dan zonder dat je alleen vieze sapjes en shakes mag drinken.

Jouw beloning:

– Een betere nachtrust dankzij het lage suikergebruik.
– Verhoogd geestelijk welzijn. ‘Je bent wat je eet’ lijkt te kloppen: uit onderzoek blijkt dat vooral kunstmatige voedingsstoffen een negatief effect op ons mentale welzijn hebben.
– Meer energie dankzij de grote dosis vitaminen.
– Een gezond gewicht: je lichaam zal automatisch naar een gezond getal streven. Als je moet vermageren, zal je gewicht verliezen.
Je valt namelijk sneller af door dagelijks 2000 kcal aan gezonde voeding op te nemen dan 1600 kcal aan junkfood.

Last but not least:
– Een stralende huid dankzij de hoge dosis aan antioxidanten en voedingsstoffen die je uit deze gezonde voeding haalt.
– Glanzend haar en sterke nagels: dankzij gezonde voeding worden je cellen sterker en krijg je een glanzende haardos.

Zo doe je het (de basis!), de 5 geboden:

– Eet 5 tot 6 keer per dag een kleine maaltijd: ontbijt, lunch, diner en drie keer tussendoor.
– Elke maaltijd moet tussen de 300 en 400 kcal bevatten
– Sla nooit een maaltijd over, zéker het ontbijt niet! Door te ontbijten zet je je spijsvertering in gang.
– Drink 2 tot 3 liter water per dag (ook bij deze leefstijl ontsnap je er niet aan) en schrap alcohol.
– Zorg voor voldoende beweging! Minstens drie keer 30 minuten per week bewegen op een manier waar jij plezier in hebt.

Bij een gezonde leefstijl komt meer kijken dan alleen gezond eten.

Als je deze basis in acht neemt dan het nog een kwestie van de juiste keuzes maken.
Wat je in je lichaam stopt heeft wel degelijk gevolgen voor de kwaliteit van jouw leven. Waar kies je voor? Vulling of Voeding? Kwantiteit of Kwaliteit?
Het veranderen van jouw leefstijl komt echter ook gedragsverandering bij kijken. En gedragsverandering is lastig. Wij kunnen je hiermee helpen.
Puur! kijkt niet alleen naar jouw eet- en beweeg gedrag maar ook naar gedrag dat van invloed is op het eetgedrag en hoe je hier mee om kunt gaan. Het einddoel is een gezonde leefstijl, ook op lange termijn.
Wij begeleiden en ondersteunen jou op een deskundige en persoonlijke manier in het terugvinden van deze balans.

About Ilse Velkers

Ondernemend, perfectionist en ambitieus | iemand met een grote passie voor sport en in het bijzonder atletiek | houdt van mensen | heeft lief en doet wat ze wil!