Grapefruit – Superfood

Ilse Velkers/ juli 5, 2013/ Blog, Voeding/ 0 comments

red-grapefruit
Grapefruit!
[space height="HEIGHT"]
Nu ik thuis steeds puurder leef, is het vooral lastig om voldoende variatie toe te passen in mijn voeding. Ik eet veel fruit, maar doe dit meestal in de vorm van een 
ontbijt- shake. Laatst zag ik de grapefruits weer liggen en heb ik een aantal meegenomen.
Sindsdien ben ik hooked.
Na wat research te hebben gedaan, blijken ze ook nog ontzettend veel voordelen te hebben!
[space height="HEIGHT"]
Per 100 gram grapefruit ( 1 grapefruit is ongeveer 150 gram)
  • Vezels –                   1,5 gram vezels
  • Vitamine b11 –          15 milligram
  • Vitamine c –              45 milligram
  • Calcium –                  20 milligram
  • Magnesium –            10 milligram 
[space height="HEIGHT"]
Naast deze voedingswaarden blijkt uit onderzoek ook dat grapefruit een positief effect op je stofwisseling heeft. 
Dit is in meerdere onderzoeken al naar voren gekomen. Door bovenstaand feit en de hoge voedingswaarde wordt de 
grapefruit ook wel gerekend tot de superfoods. [space height="HEIGHT"]
[space height="HEIGHT"]

9991948-half-of-fresh-grapefruit-isolated-on-white-background
Wanneer en hoe eten?
  • Ontbijt:                    Grapefruitsap door jouw shake!
  • Lunch:                     Door een salade heen. (Binnenkort recept!)
  • Tussendoortje:          Zo lekker oplepelen.
  • Nagerecht:               Door de kwark of de griekse yoghurt.
[space height="HEIGHT"]
Ik vind ze het lekkerst als ze lekker sappig zijn. Als ik in de winkel sta kies ik altijd de zwaarste, rekening houdende 
met de grootte, want deze bevatten het meeste vocht!
[space height="HEIGHT"]
Binnenkort een lekker zomers recept met grapefruit!

About Ilse Velkers

Ondernemend, perfectionist en ambitieus | iemand met een grote passie voor sport en in het bijzonder atletiek | houdt van mensen | heeft lief en doet wat ze wil!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*