3 tips hoe je kunt eten om op een gezonde manier je buikvet de verbranden en af te vallen

Ilse Velkers/ april 12, 2017/ Blog, Life, Voeding/

Nu de zon begint te schijnen zit je er misschien aan te denken een paar kilo af te vallen. Zodat je straks in de lente lekker in je kleding past en er goed uit ziet. Daarom geef ik je vandaag drie tips hoe je kunt eten om op een gezonde manier je buikvet te verbranden en af te vallen:

Tip 1: Ga niet hongeren, eet genoeg!

Je eerste intuïtie is misschien om vanaf nu minder te gaan eten. In mijn praktijk hoor ik dit vaak. Veel mensen zijn geneigd om opeens heel weinig te eten en zo “op wilskracht” af te vallen. Maar dat werkt totaal niet. Je valt eerst af, maar daarna kom je nog harder weer aan. Herken je dat?

Dus je dag beginnen met 1 crackertje met magere kaas om af te vallen werkt niet. Na een tijdje hongeren grijpt je lichaam in en gaat in de spaarstand. Zodra je dan een keer toch iets meer eet kom je meteen extra aan. De meeste mensen die met een hongerdieet afvallen worden daarna nog zwaarder dan voorheen.

Dus mijn eerste tip is: ga niet hongeren, dat heeft totaal geen zin en het is ook niet leuk. Je kunt de hele dag alleen nog maar aan eten denken en voelt al je energie wegstromen. Maar hoe kun je dan wel blijvend je buikvet verbranden en afvallen? Lees mijn volgende tip….

Tip 2: Eet ’s avonds veel groente en geen pasta, rijst en brood

Wat voor veel mensen goed werkt is de volgende tip: eet ’s avonds alleen groente en kip, kalkoen, vis, tempeh of paddenstoelen. Dus geen pasta, rijst, brood en aardappels en later op de avond ook geen snacks of “iets lekkers bij de koffie”.

Zorg er wel voor dat je de hele dag goed “puur” hebt gegeten, zodat je lichaam voldoende eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen binnen krijgt. En eet voldoende groente bij je avondmaaltijd zodat je echt geen honger hebt.

Je eet na je avondmaaltijd ongeveer 12 uur niets, dat activeert je vetverbranding. Alleen al door deze gewoonte zal je buikomvang afnemen zonder dat je het merkt. Je stofwisseling gaat veranderen en voor je het weet begint je buikvet te verdwijnen.

Tip 3: Neem ’s ochtends een gezonde ontbijtsmoothie in plaats van brood of yoghurt met cruesli

Wil je je vetverbranding nog meer activeren? Eet dan ‘s ochtends een gezonde ontbijtsmoothie, bijvoorbeeld een avocado-banaan smoothie met hennepzaad en kaneel, in plaats van brood of yoghurt met cruesli.

Brood zorgt voor pieken in je bloedsuikerspiegel. Dat bevordert de vetopslag en je krijgt binnen een paar uur alweer honger. Ook krijg je er een opgezette buik van. Hetzelfde geldt voor yoghurt met cruesli. Cruesli zit boordevol snelle suikers en ongezonde vetten.

Als je je bloedsuikerspiegel mooi neutraal houdt heb je geen vreetbuien en kost het geen moeite de koekjes en taartjes te laten staan. Je lichaam krijgt alle benodigde voedingsstoffen binnen en je voelt je de hele ochtend voldaan en vol energie. Wist je dat hennepzaad en kaneel je vetverbranding activeren?

Zet vandaag die eerste stap!

Ik hoop dat ik je met deze drie makkelijke tips motiveer om vandaag die eerste stap te zetten en je buikvet te gaan verbranden. Het begint met die eerste kleine stap en die kan iedereen maken. Zet dan wel een goede stap en ga jezelf niet uithongeren.

Wil je hier echt mee aan de slag en serieus voor eens en altijd je buikvet wegwerken? Kan je daar wel wat structuur bij gebruiken en bijvoorbeeld een voorbeelddagmenu met begeleiding?
Neem dan contact met me op en we gaan zsm aan de slag! Als je dit doet ben je over een paar weken kilo’s lichter, zit je lekker in je kleren en voel je meer energie dan ooit. Dan ben je klaar voor de lente. Doe het, je lichaam zal je dankbaar zijn.

 

About Ilse Velkers

Ondernemend, perfectionist en ambitieus | iemand met een grote passie voor sport en in het bijzonder atletiek | houdt van mensen | heeft lief en doet wat ze wil!